Zespół

Nasze przedszkole pragnie zapewnić uczęszczającym do niego dzieciom jak najlepsze warunki osobistego rozwoju. Stworzyły je nauczycielki łódzkich przedszkoli ze znaczącym dorobkiem w pracy pedagogicznej.

 

Nasze działania w zakresie opieki i wychowania wspierają także specjaliści z różnych dziedzin.

Anetta Putek-Pałuszyńska

Nauczyciel dyplomowany. Od dziesięciu lat pracuje metodą Marii Montessori, Trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch;  współzałożycielka Koła Trenerów Kinezjologicznego Systemu Edukacja przez ruch przy Oddziale Łodzkim Polskiego Centrum Origami. Redaktor i  autorka artykułów czasopisma PCO "Origami w Terapii i Edukacji".

Kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi uzyskała na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, który ukończyła z pierwszą lokatą.

Miłośniczka gry na instrumentach  (gitara, instrumenty klawiszowe, akordeon, flażolet) - ukończyła szkołę muzyczną w klasie akordeonu; płynnie włada językiem rosyjskim, językiem angielskim na poziomie średniozaawansowanym.

 

Mężatka i mama dziewięcioletniego Dominika.

 

Posiadane kwalifikacje i wybrane szkolenia:

  • magister Pedagogiki wieku dziecięcego, Uniwersytet Łódzki; 
  • kurs kwalifikacyjny w zakresie w zakresie terapii pedagogicznej, Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
  • kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch i uzyskanie tytułu trenera kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii; Origami Pracownia Pedagogiczna Dorota Dziamska;
  • kurs kwalifikacyjny Metody Marii Montessori; "Benefac" - prof. Ewa Łatacz;
  • warsztat "Ćwiczenia integrujące" obejmujący teorię neurologicznych opóźnień rozwojowych oraz diagnozowanie i terapię dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce i koordynacji ruchowej; INPP-Netherlands we współpracy z INPP Chester;
  • program szkoleniowy "Przedszkolaki Krok Drugi" przygotowujący do prowadzenia zajęć profilaktyczno-edukacyjnych; Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży;
  • szkolenia "Brain Gym" oraz "Brain Organization Profile" A. Krasowska, S. Masgutowa Educational Kinesiology Foundation;
  • warsztaty "Ćwiczenia ciszy, czyli jak sprawić, aby dzieci były ciche i skoncentrowane"; Centrum Doskonalenia Pracy z dzieckiem Stimulus, Łódź 2006r.;
  • warsztat "Aktywne formy wychowania muzycznego według idei Carla Orfa"; Koło Terenowe Polskiego Towarzystwa Carla Orffa;
  • Kurs flażoletowy z metodyką - prowadzenie Wojciech Wietrzyński;
  • szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych w ramach programu Ministerstwa Edukacji Narodowej "Szkoła dla rodziców i wychowawców".
Grażyna Karasińska-Kraszkiewicz

 

Nauczyciel dyplomowany, harcmistrzyni. Koordynator Oddziału Łódzkiego Polskiego Centrum Origami. Ponad 20 letni staż pracy jako nauczyciel przedszkola. W 2005 roku otrzymała nagrodę Łódzkiego Kuratora Oświaty za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
W 2010 certyfikat "Nauczyciel Nowator" wydany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli

i Kształcenia Praktycznego.

 

Mężatka, mama dorosłej Zuzanny i Grzesia - ucznia technikum. Uczestniczy w projekcie "Kołderka za jeden uśmiech". Miłośniczka kotów, z rodziną zamieszkują dwa czarne kocury.

 

 

Posiadane kwalifikacje i opis najistotniejszych form doskonalenia:

  • mgr Pedagogiki w zakresie pracy kulturalno-oświatowej (UŁ), ukończone Kolegium Nauczycielskie w zakresie Wychowania przedszkolnego i Nauczania początkowego (Pedagogika wieku dziecięcego);
  • kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej;
  • kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch, instruktor origami; od 2001 roku systematyczny udział, a następnie także prowadzenie warsztatów podczas ogólnopolskich Konferencji Origami w Terapii i Edukacji; przewodniczenie zespołowi przygotowującemu pismo pedagogów PCO;
  • kilkuletni były członek Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA w sekcji tematycznej PRZEDSZKOLAKI; ukończone tam różne 25 - 30 godzinne warsztaty związane z pedagogiką zabawy (m.in. Tańce integracyjne, Muzyka w wychowaniu i terapii, Pedagogika zabawy w przedszkolu), dwukrotny udział w Letniej Szkole Animatorów KLANZA, ukończenie rocznego Studium pedgaogiki zabawy w animacji artystycznej "Aktywne działania przez sztukę";
  • formy związane z edukacją językową - Model naturalnej nauki jezyka, Naturalna nauka jezyka - nowy model pracy z dziećmi, Odimienna nauka czytania, Alternatywne metody kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym; efektem tych zainteresowań był pomysł i udział w zorganizowaniu konferencji poświęconej prezentacji dorobku innowacji związanych z naturalnym modelem nauki języka w Łodzi;
  • zagadnienia związane z wykorzystaniem różnorodnych form ruchu w pracy z dziećmi - zajęcia metody Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz, Polskie Towarzystwo Dysleksji; warsztat  Original Play - Pierwotna Zabawa, prowadzony przez autora metody, Freda Donaldson'a; kurs podstawowy Kinezjologii Edukacyjnej "Brain Gym", Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów;
  • kursy i warsztaty związane z edukacją muzyczną - Kurs flażoletowy z metodyką - prowadzenie Wojciech Wietrzyński; Metoda Batii Strauss - prowadzenie Jacek Tarczyński;
  • cykl szkoleń związanych z technikami stymulującymi twórczą postawę  dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
  • warsztaty poświecone rozpoznawaniu i pracy z dzieckiem z trudnościami - dysleksja, ADHD, Zespół Aspergera, autyzm.
Małgorzata Sobolewska-Majerczak

Nauczyciel mianowany. Wieloletnia drużynowa zuchowa. Animator origami, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch, liderka Koła Trenerów systemu Edukacja przez ruch przy Oddziale Łódzkim Polskiego Centrum Origami.

Redaktor czasopisma PCO "Origami w Terapii i Edukacji".

 

Mama Natalki i Michała. 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Posiadane kwalifikacje i opis najistotniejszych form doskonalenia:

  • mgr Pedagogiki wieku dziecięcego (UŁ);
  • kurs w zakresie pedagogiki Marii Montessori;
  • kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch; udział i prowadzenie warsztatów dla uczestników Konferencji Origami w Terapii i Edukacji; pod jej kierownictwem został przygotowany ostatni numer  pisma pedagogów PCO;
  • warsztaty związane z pedagogiką zabawy, udział w Letniej Szkole Animatorów KLANZA, ukończenie rocznego Studium pedgaogiki zabawy w animacji artystycznej "Aktywne działania przez sztukę";
  • formy związane z edukacją językową - Model naturalnej nauki jezyka, Naturalna nauka jezyka - nowy model pracy z dziećmi, Odimienna nauka czytania, Alternatywne metody kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym; poświecenie tej tematyce pracy magisterskiej, udział w konferencji poświęconej prezentacji dorobku innowacji związanych z naturalnym modelem nauki języka w Łodzi;
  • zagadnienia związane z wykorzystaniem różnorodnych form ruchu w pracy z dziećmi - zajęcia metody Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz; kurs podstawowy Kinezjologii Edukacyjnej "Brain Gym", Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów;
  • Metoda Batii Strauss - prowadzenie Jacek Tarczyński;
  • zagadnienia związane z aktywnością teatralną dzieci w przedszkolu;
  • warsztaty poświecone rozpoznawaniu i pracy z dzieckiem z trudnościami - wczesna profilaktyka zachowań aspołecznych, Zespół Aspergera, autyzm.
Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )