Zespół Nasze przedszkole pragnie zapewnić uczęszczającym do niego dzieciom jak najlepsze warunki osobistego rozwoju. Stworzyły je nauczycielki łódzkich przedszkoli ze znaczącym dorobkiem w pracy pedagogicznej.
Nasze działania w zakresie opieki i wychowania wspierają także specjaliści z różnych dziedzin. Anetta Putek-Pałuszyńska | Nauczyciel dyplomowany. Od dziesięciu lat pracuje metodą Marii Montessori, Trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch; współzałożycielka Koła Trenerów Kinezjologicznego Systemu Edukacja przez ruch przy Oddziale Łodzkim Polskiego Centrum Origami. Redaktor i autorka artykułów czasopisma PCO "Origami w Terapii i Edukacji".
Kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi uzyskała na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, który ukończyła z pierwszą lokatą.
Miłośniczka gry na instrumentach (gitara, instrumenty klawiszowe, akordeon, flażolet) - ukończyła szkołę muzyczną w klasie akordeonu; płynnie włada językiem rosyjskim, językiem angielskim na poziomie średniozaawansowanym.
Mężatka i mama dziewięcioletniego Dominika.
Posiadane kwalifikacje i wybrane szkolenia:
-
magister Pedagogiki wieku dziecięcego, Uniwersytet Łódzki;
-
kurs kwalifikacyjny w zakresie w zakresie terapii pedagogicznej, Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
-
kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch i uzyskanie tytułu trenera kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii; Origami Pracownia Pedagogiczna Dorota Dziamska;
-
kurs kwalifikacyjny Metody Marii Montessori; "Benefac" - prof. Ewa Łatacz;
-
warsztat "Ćwiczenia integrujące" obejmujący teorię neurologicznych opóźnień rozwojowych oraz diagnozowanie i terapię dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce i koordynacji ruchowej; INPP-Netherlands we współpracy z INPP Chester;
-
program szkoleniowy "Przedszkolaki Krok Drugi" przygotowujący do prowadzenia zajęć profilaktyczno-edukacyjnych; Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży;
- szkolenia "Brain Gym" oraz "Brain Organization Profile" A. Krasowska, S. Masgutowa Educational Kinesiology Foundation;
-
warsztaty "Ćwiczenia ciszy, czyli jak sprawić, aby dzieci były ciche i skoncentrowane"; Centrum Doskonalenia Pracy z dzieckiem Stimulus, Łódź 2006r.;
-
warsztat "Aktywne formy wychowania muzycznego według idei Carla Orfa"; Koło Terenowe Polskiego Towarzystwa Carla Orffa;
-
Kurs flażoletowy z metodyką - prowadzenie Wojciech Wietrzyński;
- szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych w ramach programu Ministerstwa Edukacji Narodowej "Szkoła dla rodziców i wychowawców".
|
Grażyna Karasińska-Kraszkiewicz |
Nauczyciel dyplomowany, harcmistrzyni. Koordynator Oddziału Łódzkiego Polskiego Centrum Origami. Ponad 20 letni staż pracy jako nauczyciel przedszkola. W 2005 roku otrzymała nagrodę Łódzkiego Kuratora Oświaty za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. W 2010 certyfikat "Nauczyciel Nowator" wydany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
i Kształcenia Praktycznego.
Mężatka, mama dorosłej Zuzanny i Grzesia - ucznia technikum. Uczestniczy w projekcie "Kołderka za jeden uśmiech". Miłośniczka kotów, z rodziną zamieszkują dwa czarne kocury.
Posiadane kwalifikacje i opis najistotniejszych form doskonalenia:
-
mgr Pedagogiki w zakresie pracy kulturalno-oświatowej (UŁ), ukończone Kolegium Nauczycielskie w zakresie Wychowania przedszkolnego i Nauczania początkowego (Pedagogika wieku dziecięcego);
-
kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej;
-
kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch, instruktor origami; od 2001 roku systematyczny udział, a następnie także prowadzenie warsztatów podczas ogólnopolskich Konferencji Origami w Terapii i Edukacji; przewodniczenie zespołowi przygotowującemu pismo pedagogów PCO;
-
kilkuletni były członek Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA w sekcji tematycznej PRZEDSZKOLAKI; ukończone tam różne 25 - 30 godzinne warsztaty związane z pedagogiką zabawy (m.in. Tańce integracyjne, Muzyka w wychowaniu i terapii, Pedagogika zabawy w przedszkolu), dwukrotny udział w Letniej Szkole Animatorów KLANZA, ukończenie rocznego Studium pedgaogiki zabawy w animacji artystycznej "Aktywne działania przez sztukę";
-
formy związane z edukacją językową - Model naturalnej nauki jezyka, Naturalna nauka jezyka - nowy model pracy z dziećmi, Odimienna nauka czytania, Alternatywne metody kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym; efektem tych zainteresowań był pomysł i udział w zorganizowaniu konferencji poświęconej prezentacji dorobku innowacji związanych z naturalnym modelem nauki języka w Łodzi;
-
zagadnienia związane z wykorzystaniem różnorodnych form ruchu w pracy z dziećmi - zajęcia metody Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz, Polskie Towarzystwo Dysleksji; warsztat Original Play - Pierwotna Zabawa, prowadzony przez autora metody, Freda Donaldson'a; kurs podstawowy Kinezjologii Edukacyjnej "Brain Gym", Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów;
-
kursy i warsztaty związane z edukacją muzyczną - Kurs flażoletowy z metodyką - prowadzenie Wojciech Wietrzyński; Metoda Batii Strauss - prowadzenie Jacek Tarczyński;
-
cykl szkoleń związanych z technikami stymulującymi twórczą postawę dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
-
warsztaty poświecone rozpoznawaniu i pracy z dzieckiem z trudnościami - dysleksja, ADHD, Zespół Aspergera, autyzm.
|
Małgorzata Sobolewska-Majerczak | Nauczyciel mianowany. Wieloletnia drużynowa zuchowa. Animator origami, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch, liderka Koła Trenerów systemu Edukacja przez ruch przy Oddziale Łódzkim Polskiego Centrum Origami.
Redaktor czasopisma PCO "Origami w Terapii i Edukacji".
Mama Natalki i Michała.
Posiadane kwalifikacje i opis najistotniejszych form doskonalenia:
-
mgr Pedagogiki wieku dziecięcego (UŁ);
-
kurs w zakresie pedagogiki Marii Montessori;
-
kurs trenerski Nauczanie zintegrowane w metodzie Edukacja przez ruch, trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch; udział i prowadzenie warsztatów dla uczestników Konferencji Origami w Terapii i Edukacji; pod jej kierownictwem został przygotowany ostatni numer pisma pedagogów PCO;
-
warsztaty związane z pedagogiką zabawy, udział w Letniej Szkole Animatorów KLANZA, ukończenie rocznego Studium pedgaogiki zabawy w animacji artystycznej "Aktywne działania przez sztukę";
-
formy związane z edukacją językową - Model naturalnej nauki jezyka, Naturalna nauka jezyka - nowy model pracy z dziećmi, Odimienna nauka czytania, Alternatywne metody kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym; poświecenie tej tematyce pracy magisterskiej, udział w konferencji poświęconej prezentacji dorobku innowacji związanych z naturalnym modelem nauki języka w Łodzi;
- zagadnienia związane z wykorzystaniem różnorodnych form ruchu w pracy z dziećmi - zajęcia metody Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz; kurs podstawowy Kinezjologii Edukacyjnej "Brain Gym", Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów;
-
Metoda Batii Strauss - prowadzenie Jacek Tarczyński;
-
zagadnienia związane z aktywnością teatralną dzieci w przedszkolu;
-
warsztaty poświecone rozpoznawaniu i pracy z dzieckiem z trudnościami - wczesna profilaktyka zachowań aspołecznych, Zespół Aspergera, autyzm.
|
|
|